Навичка читання
мовчки (письмово)
Контрольна роботи № 2
уч________ 3 класу _________________________________________
Дата___________________
Добре слово
В однієї жінки була маленька донька Оля. Коли дівчинці виповнилося п'ять років, вона тяжко захворіла: простудилась, почала кашляти й танула на очах. До нещасної матері почали приходити родичі: Олині тітки, дядьки, бабусі, дідусі. Кожен приносив щось смачне й поживне: липовий мед і солодке коров'яче масло, свіжі лісові ягоди й горіхи, перепелині яєчка й бульйон з курячого крильця. Кожен говорив: "Треба добре
Контрольна роботи № 2
уч________ 3 класу _________________________________________
Дата___________________
Добре слово
В однієї жінки була маленька донька Оля. Коли дівчинці виповнилося п'ять років, вона тяжко захворіла: простудилась, почала кашляти й танула на очах. До нещасної матері почали приходити родичі: Олині тітки, дядьки, бабусі, дідусі. Кожен приносив щось смачне й поживне: липовий мед і солодке коров'яче масло, свіжі лісові ягоди й горіхи, перепелині яєчка й бульйон з курячого крильця. Кожен говорив: "Треба добре
харчуватися, треба дихати свіжим повітрям і
хвороба втече в ліси й на болота".
Оля їла мед у стільниках* і солодке коров'яче масло, лісові ягоди й горіхи, перепелині яєчка й бульйон з курячого крильця. Але нічого не допомагало – дівчинка
Оля їла мед у стільниках* і солодке коров'яче масло, лісові ягоди й горіхи, перепелині яєчка й бульйон з курячого крильця. Але нічого не допомагало – дівчинка
вже ледве
вставала з ліжка.
Одного дня біля хворої зібрались усі родичі. Дідусь Опанас сказав:
- Чогось їй не вистачає. А чого - і сам не можу зрозуміти. Раптом відчинились двері і в хату ввійшла прабабуся Олі - столітня Надія. Про неї родичі забули, бо багато років сиділа прабабуся Надія в хаті, нікуди не виходила. Але почувши про хворобу правнучки, вирішила навідати її.
Підійшла до ліжка, сіла на ослінчик**, взяла Олину руку в свою, зморшкувату і маленьку, й сказала:
- Немає в мене ні медових стільників, ні солодкого коров'ячого масла, немає ні свіжих лісових ягід, ні горіхів, немає ні перепелиних яєчок, ні курячого крильця.
Одного дня біля хворої зібрались усі родичі. Дідусь Опанас сказав:
- Чогось їй не вистачає. А чого - і сам не можу зрозуміти. Раптом відчинились двері і в хату ввійшла прабабуся Олі - столітня Надія. Про неї родичі забули, бо багато років сиділа прабабуся Надія в хаті, нікуди не виходила. Але почувши про хворобу правнучки, вирішила навідати її.
Підійшла до ліжка, сіла на ослінчик**, взяла Олину руку в свою, зморшкувату і маленьку, й сказала:
- Немає в мене ні медових стільників, ні солодкого коров'ячого масла, немає ні свіжих лісових ягід, ні горіхів, немає ні перепелиних яєчок, ні курячого крильця.
Стара я стала, нічого не бачу. Принесла
я тобі, мила моя правнучко, один-єдиний подарунок: сердечне бажання. Єдине
бажання залишилось у мене в серці - щоб ти, моя квіточко, видужала й знову
раділа ясному сонечкові.
Така величезна сила любові була в цьому доброму слові, що маленьке Олине серце забилось частіше, щічки порозовішали, а в очах засяяла радість.
- Ось чого не вистачало Олі,- сказав дід Опанас.- Доброго слова.
Василь Сухомлинський
_______________________________________________________________________
Стільник* - лист, утворений чашечками з воску, що його бджоли й оси роблять для зберігання меду.
Ослінчик **— стілець, стільчик.
Така величезна сила любові була в цьому доброму слові, що маленьке Олине серце забилось частіше, щічки порозовішали, а в очах засяяла радість.
- Ось чого не вистачало Олі,- сказав дід Опанас.- Доброго слова.
Василь Сухомлинський
_______________________________________________________________________
Стільник* - лист, утворений чашечками з воску, що його бджоли й оси роблять для зберігання меду.
Ослінчик **— стілець, стільчик.
Завдання для
перевірки розуміння прочитаного
1. Скільки років було Олі?
а) 7,
б) 5,
в) 6
2. Що сталося з дівчинкою?
а) Простудилась,
б) впала,
в) загубилась.
3. Хто лікував Олю?
а) Лікарі
б) сусіди,
в) Родичі.
4. Який подарунок принесла столітня бабуся Надія?
а) Сердечне вітання,
б) сердечне бажання,
в) сердечні краплі.
5. Чим лікували хвору дівчинку родичі? Напишіть.
Кожен приносив щось смачне і поживне: _______________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
6. Чого ж не вистачало Олі для повного одужання? Допишіть речення.
- Ось чого не вистачало Олі, - сказав дід Опанас. - _______________________
_________________________________________________________________
1. Скільки років було Олі?
а) 7,
б) 5,
в) 6
2. Що сталося з дівчинкою?
а) Простудилась,
б) впала,
в) загубилась.
3. Хто лікував Олю?
а) Лікарі
б) сусіди,
в) Родичі.
4. Який подарунок принесла столітня бабуся Надія?
а) Сердечне вітання,
б) сердечне бажання,
в) сердечні краплі.
5. Чим лікували хвору дівчинку родичі? Напишіть.
Кожен приносив щось смачне і поживне: _______________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
6. Чого ж не вистачало Олі для повного одужання? Допишіть речення.
- Ось чого не вистачало Олі, - сказав дід Опанас. - _______________________
_________________________________________________________________
Оцінювання тестової роботи з перевірки навички читання мовчки
1. Читання мовчки: спосіб ______(б.)
темп ______(б.)
2. Розуміння прочитаного: ______ (б.)
Загальний бал___________
3 клас
1. Прочитай
уважно текст.
ЛЬОНОК
Росла в саду
дуже красива яблунька. Весною вона вкривалась рожевим цвітом, а влітку на її
гілках наливалися червонобокі яблука.
Але цієї
весни яблунька ні листя, ні квітів не випустила. Стояла якась сумна, невесела,
аж похилилася, бідолашна.
-
Ось я її поправлю, - сказала Катруся. - Нехай вона не хилиться, а стоїть
рівненько-рівненько.
Дівчинка
підійшла до яблуньки і почала вирівнювати. Але деревце замість того, щоб
стояти прямо, зовсім вилізло із землі. Катруся від несподіванки аж скрикнула.
Тато і мама теж злякались, бо такого в них ще не траплялося. Оглянули вони
деревце і побачили, що всі корені в нього погризені, сліди на них, як ото від
мишачих зубів.
Але, як потім
з’ясували, шкоди наробили не миші, а водяний щур, звірина така, схожа на
пацюка. Тоді вони втрьох почали шукати нору того щура. Де тільки її не шукали,
та так і не знайшли. Пожурилися за яблунькою, але що вдієш, жалем біді не
зарадиш - це ж ясно. Довелося миритися з утратою.
Невдовзі
після того Катруся з татом ішли садком і раптом побачили, як маленький кошлатий
звірок шмигнув біля сарайчика і за одну мить зник під колодками, що лежали
вздовж стіни.
-
Це ж, мабуть, отой щур сховався, - зашепотіла збуджено Катруся. - Татусю, давай
спіймаємо його!
Він узяв під
кущем винограду палицю і навшпиньки підійшов до колодок. Заглянув туди і
бачить: сидить звірок, голову сховав, а спину свою кошлату назовні виставив.
«Ну, не
будемо ловити ґав», - подумав тато, підняв догори палицю.
Замахнувся, а
рука чомусь не опускається, ніби щось її стримує і підказує: не поспішай, краще
роздивися, що воно таке!
Колодок під
стіною було три. Скинув тато верхню - звірок поворухнувся, але не втік, тільки
щільніше припав до землі. Тоді Катрусин тато почав відсувати другу колодку. І
лиш відсунув трохи — звірок повернув голову і так глянув на нього, що тато аж
одхилився - такий несподіваний був той погляд. Очі у звірка, виявилось, зовсім
голубі, великі і чисті-чисті.
Катруся теж
побачила його очі, скам’яніла на мить, потім як закричить:
-
Та це ж кошеня!
І вона не
помилилася. То справді було кошеня. Волохате, гарне - сибірської породи. Дощ,
який ішов перед тим, намочив його, розкошлав, ото ж воно й здалося їм водяним
щуром.
Зрозуміло, що
кошеня вони забрали собі й назвали його Льонком - за чисті голубі очі.
Іван
Сенченко (310 слів)
2.
Виконай
завдання.
І варіант
1. Якої пори року відбувалась описана подія?
А навесні
Б улітку
В восени
2. Що трапилося
з яблунькою?
А яблунька
засохла без води
Б вода
підмила її корені
В водяний щур обгриз корені
яблуньки
3. Яким цвітом раніше цвіла яблунька?
А білим
Б рожевим
В бузковим
4. Чим вразив
тата звірок, який шмигнув під колодки?
А кошлатим виглядом
Б мокрим хутром
В несподіваним поглядом
5. З’єднай
стрілочками персонажа та слова, які йому належать.
-
Ну, не будемо ловити
ґав.
Катруся
-
Та це ж
кошеня! Тато
6. Встанови послідовність подій, постав
відповідні цифри.
o Щур обгриз
корені яблуньки.
o Катруся хотіла яблуньку вирівняти, а вона
впала.
o Росла в саду
дуже красива яблунька.
o Мимо Катрусі
пробіг якийсь звірок і заховався між колодками.
o Що вразило
тата і Катрусю, коли звірок подивився на них?
Оцінювання тестової роботи з перевірки навички читання
мовчки
1. Читання мовчки: спосіб ______(б.)
темп ______(б.)
2. Розуміння прочитаного: ______ (б.)
Загальний бал___________
1. Читання мовчки: спосіб ______(б.)
темп ______(б.)
2. Розуміння прочитаного: ______ (б.)
Загальний бал___________
2.
Виконай
завдання.
ІІ варіант
1. Хто такий Льонок?
А невідомий
звірок
Б кошеня
В кіт
2. Чому кошеня назвали Льонком?
А воно
було біле
Б
воно було пухнасте
В у
нього були голубі, як квіти льону, очі
3. Куди шмигнуло кошеня?
А у
сад
Б у
будинок
В між
колодки вздовж стіни у дворі
4. Чому кошеня спочатку здалося щуром?
А воно
сиділо біля хворої яблуньки
Б кошеня
було мокре, кошлате, нагадувало водяного щура
В кошеня
бігало, боялося людей
5. Продовж речення.
Весною яблунька
______________________________________________ ,
а літом
_______________________________________________________ .
6. Встанови послідовність подій, постав відповідні цифри.
o
Деревце
цвіло, яблуками частувало.
o
Катрусина
родина шукає того, хто пошкодив яблуньку.
o
Цієї весни
яблунька не цвіла.
o
Кошеня
забрали собі й назвали Льонком.
o
Корені
яблуньки обгриз щур.
Оцінювання
тестової роботи з перевірки навички читання мовчки
1. Читання мовчки: спосіб ______(б.)
темп ______(б.)
2. Розуміння прочитаного: ______ (б.)
Загальний бал___________
1. Читання мовчки: спосіб ______(б.)
темп ______(б.)
2. Розуміння прочитаного: ______ (б.)
Загальний бал___________
Немає коментарів:
Дописати коментар