КОНТРОЛЬНА
РОБОТА № 7
Робота з
літературним твором
уч________
3 класу _________________________________________
Дата___________________
КРАДЕНИЙ ВІЛ
Дата___________________
КРАДЕНИЙ ВІЛ
Мав чоловік сина. От виріс хлопець та такий собі красень, хоч
картину з нього малюй, а до роботи щось не дуже квапиться.
Якось питає в нього батько:
-
Чи не пора, синку, за якесь діло братися?
А
той стоїть і чухає потилицю:
-
Та не знаю, тату, за що й братися…
-
Гаразд, - озвався батько. – Підемо по світу, поглянемо, як інші живуть. Може,
й тобі якась там робота до серця припаде.
Ішли вони, йшли, вже й назад повернули, коли дивляться – під лісом віл
пасеться.
-
Я цього вола вкраду! – каже тоді син.
-
Що ж, - зітхає батько, - то кради…
Зловив син вола, взяв на налигач і привів.
- Жени
його додому. А я в село загляну – знайомого провідаю, - сказав йому
батько.
Повернувся пізно, а вже до того дня зарізали вола і зварили багату вечерю. Син
затулив ряднами всі вікна, аби хтось не підглянув, і аж потому сів до столу.
- Стривай,
- каже батько. – Спершу собі поміряємо шиї. Побачимо, хто
ліпше
з нас погладшає.
Поміряли шиї, взялися за їжу. Батько – той їсть повагом, наче в гостях, а син
поспішає, немов на пожежу. Загавкає собака, а він усе мерщій ховає до комори. І
вночі не спав: весь час йому здавалося, що хазяїн вола об’явився.
Через місяць того вола з’їли. Повеселішав парубок.
-
Ану, сину, - каже тоді батько, - поміряємо шиї.
Поміряли. У батька шия на два пальці більша, а в сина – тонша стала.
-
Це тому, чоловічку, що ти крадене їв! – сміється з нього батько.
-
А ви хіба купували, тату? – дивується син.
-
Еге, я їв своє, тому і погладшав, - примружив старий очі. – Пам’ятаєш,
я
в село заходив? Це тоді хазяїну я за вола односив гроші.
Син аж вирячився з дива.
- Ну,
сину, - каже батько, - то, може, знову підеш вола красти?
-
Ні, хай йому всячина! – сказав син. – Більше не буду красти. Радше піду
волами землю орати та хліб сіяти.
(297
слів)
___________
Налигач –
мотузка, яку прив’язують до рогів худоби.
Завдання:
1. Жанр прочитаного твору.
А казка.
Б вірш.
В байка.
2.
Чому батько згодився, щоб син украв вола?
А щоб приготувати багату вечерю;
Б щоб провчити сина;
В щоб подарувати знайомому.
3.
Чому в сина шия тонша стала?
А бо він їв крадене;
Б бо він землю орав;
В бо він погано спав уночі.
4.
Запиши дійових осіб твору.
______________________________________________________________
5.
Віднови послідовність пунктів плану відповідно до змісту твору.
⃝ Пошуки роботи.
⃝ Мав чоловік
гарного сина.
⃝ Минув місяць.
⃝ Багата вечеря.
⃝ Більше не буду
красти.
⃝ Крадіжка вола.
6.
Чого вчить цей твір?
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
1. Читання мовчки: спосіб ______(б.)
темп ______(б.)
2. Розуміння прочитаного: ______ (б.)
Загальний бал___________
Немає коментарів:
Дописати коментар